Városlista
2024. november 23, szombat - Kelemen

Hírek

2011. Október 24. 18:56, hétfő | Helyi
Forrás: Saját

„Múltidéző – múltba néző. Okos hagyományok játékosan”

„Múltidéző – múltba néző. Okos hagyományok játékosan”

Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatását tartalmazza a TÁMOP-3.2.11/10-1-2010-0132-es pályázat.

A múzeumok oktatási szerepe nem teljesen új tevékenység, tartalmában és szemléletében más, mint amit korábban végeztek. A formális oktatás támogatása elvárja, hogy színvonalában és módszereiben az ott megkezdett kompetencia-alapú oktatáshoz igazodjon. A múzeumi szolgáltatások virtuális térben történő megjelenése új formát és lehetőséget kínál.

Az SZKM szolgáltatáspolitikája, nyitott a felhasználók igényeihez igazodó proaktív szemléletű. Fejlesztési tervei a családi múzeum megjelenési formát építik, mind tartalmában, mind célcsoportjában. Az egyén a család és a társadalom kölcsönhatáson alapuló kapcsolatrendszerét felhasználva, erősíteni az emberek identitását és a közösség építő és megtartó erejét. Szolgáltatásait három generáció számára kínálja, de elsődleges célcsoport a 6-14 évesek, akiknek szervezett keretek között különféle oktatási módszerekkel kínál programokat.

A közoktatás változása a délutáni szabadidős programok csökkenését eredményezte, ahol a múzeum az oktatáshoz kapcsolódva eltérő módszerek alkalmazásával érdekes délutáni foglalkozásokat kezdeményez.
A fejlesztések másik iránya a virtuális térben megjelenő információ, amely a technikai fejlődést követve elérhet olyan felhasználókat, akik fizikai kapcsolatba nem kerülnek az orosházi múzeummal, de a településhez kötődnek, főképpen az elvándorlóknak és elszármazottaknak nyújthat ez élő kapcsolatot.
A kistérségben ez az egyetlen múzeum s mint ilyen sajátos feladatival integráns része a kulturális kínálatnak, de egyedi, specifikus is.

A közoktatáshoz való kapcsolódás megkívánja, hogy a múzeumban történő pedagógia tevékenység módszereiben és színvonalában is hasonló szinten legyen, mint a város iskoláiban.

A múzeumi stratégia megfogalmazta a konkrét célokat, amelyek eléréséhez az első lépéseket már megtettük a TÁMOP 3.2.8 pályázat oktatáshoz kötődő foglalkoztatásaival.

A projekt 14 rendezvényt tartalmaz.

Együttműködő iskolák:

Székács József Evangélikus Óvoda, Általános Iskola és Gimnázium
Táncsics Mihály Gimnázium és Szakközépiskola
Orosháza Város Általános Iskolája és Pedagógiai Szolgáltató Intézménye Vörösmarty Mihály Tagintézmény
Orosháza Város Általános Iskolája és Pedagógiai Szolgáltató Intézménye Kardoskúti Tagintézmény
Orosháza Város Általános Iskolája és Pedagógiai Szolgáltató Intézménye József Attila Székhelyintézmény
Orosháza Város Általános Iskolája és Pedagógiai Szolgáltató Intézménye Czina Sándor Tagintézmény
Csanádapáca-Gerendás-Pusztaföldvár Kistérségi Általános Iskola és Óvoda Mesevár Óvoda Pusztaföldvár

Projektvezető: Líborné Putnoki Edit
Szakmai vezető: Rózsa Zoltán
Pénzügyi vezető: Gyurkó Brigitta

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 04. 14:07, hétfő | Helyi

K&H: indul a „pénztanárok” versenye

a TikTokon csapnak össze egymással a pedagógusok

2024. Szeptember 25. 07:52, szerda | Helyi

NAV: szeptember 30-ig igényelhető vissza a külföldi áfa

2024. Szeptember 13. 06:00, péntek | Helyi

PM: az IMF is támogatja a magyar EU-elnökség célkitűzéseit

A Nemzetközi Valutaalap (International Monetary Fund, IMF) szerint a magyar gazdaság növekedése az uniós rangsor élmezőnyében lehet jövőre

2024. November 22. 09:59, péntek | PR

Többen látják az egyetlen járható útnak a lakásbérlést a fiatalok számára

még mindig sokan vannak azonban, akik szerint pénzkidobás ingatlant kivenni