Hírek
2012. Október 20. 13:18, szombat |
Helyi
Forrás: InfoOrosháza.hu
4 intézmény 7 feladat
Orosháza közoktatási intézményei a referencia-intézménnyé válás projekt elvégzett feladatait egy záró rendezvényen mutatták be október 15-én.
Orosháza több közoktatási intézményében is végéhez közeledik a „Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése” c. pályázati felhívás projektjeinek fizikai megvalósítása.
Az érintettek hosszú fejlesztési folyamat végén, az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás felhasználásával jutottak el oda, hogy „egyedi, más intézmények számára is példaértékű, működésükben koherens, befogadó, gyermekközpontú pedagógiai gyakorlattal, szervezeti innovációval rendelkező és ezt szolgáltatásaiban publikálni, valamint átadni képes közoktatási intézmények” lehessenek.
A fenti lehetőségre az óvodai és iskolai innovációkra épülő, másoknak átadható jó gyakorlatok elkészítése adta meg a szakmai alapot, melyeket az Educatio Kft. által működtetett kosar.educatio.hu portálra 2010 óta több lépcsőben töltöttek fel az intézmények. Az ezt követő minősítő eljárásban minden orosházi kérelmező pozitív előminősítést kapott, így lehetőség nyílt arra, hogy projekttervet készítsenek a TÁMOP 3.1.7-11/2 kiírásra.
A projektek szakmai tartalmát az intézmények fejlesztési terve képezte, amely meghatározza a pályázatok kereteit. A legfontosabb tevékenységek:
továbbképzések, felkészítések,
szaktanácsadói támogató szolgáltatások igénybevétele,
az intézmény belső szakmai közreműködőinek fejlesztési tevékenységei,
eszközbeszerzés,
tájékoztatás, nyilvánosság biztosítása.
A pályázatok sikeres megvalósításával közoktatási intézményeinkben kialakult a referencia-intézményi működéshez szükséges szervezeti, oktatásszervezési, szolgáltatás-szervezési feltételrendszer, így nem csak városi, de akár regionális szinten működtethetik jó gyakorlataikat, segítve ezzel a horizontális tanulást, az intézményközi együttműködést. A pedagógusok pedig innovációs tapasztalatuk átadásával hasznosíthatják a TÁMOP projektek képzésein, felkészítésein szerzett tudásukat, a szakértőktől kapott információkat.
A megvalósításban érintett intézmények és projektjeik:
1. Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája
„Óvodapedagógiai értékek Orosházán” c. projekt
Jó gyakorlataik:
„TERMÉSZETesen”
AlkoTÁSka - kreatív képességek bontakoztatása az óvodában
Az óvodai IKT lehetőségei
Örömpillanatok az udvaron - gazdag tevékenységkínálat lehetőségei
Segítőtárs (integráció, inklúzió, differenciálás)
The first step - játékos nyelvhez szoktatás
Új köntösben az óvodai matematika
Útravaló hagyományaink átörökítéséhez
2. Eötvös József Katolikus Általános Iskola és Óvoda
„Felkészülés a referenciaintézményi szolgáltatások ellátására” c. projekt
Jó gyakorlataik:
„Másképp is lehet!” Kooperatív tanulásszervezés Arany János: Toldi tananyag feldolgozásához, képességfejlesztéshez (szövegértés-szövegalkotás kulcskompetencia)
Szövegértés-szövegalkotás kompetencia terület „A” modul 5. osztály – Tanmenet
A Békés Megyei Irodalmi Gyűjtemény anyagának felhasználása az iskolai hagyományőrzésben
Szövegértés-szövegalkotás kulcskompetencia fejlesztése Petőfi Sándor: János vitéz
Tanulási képességeket fejlesztő játékos feladatok
„A hónap könyve” olvasási verseny (szövegértés-szövegalkotás kulcskompetencia-terület fejlesztése)
3. Orosházi Református Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
„Felkészülés referenciaintézményi működésre” c. projekt
Jó gyakorlataik:
Gyermekközpontú matematika a humán tantárgyak körében
Szövegértés - szövegalkotás képességét fejlesztő játékos feladatok a tanórán
Múltunk kincsesbányáinak feltárása. Ötlettár általános iskolások helyi kötődésének erősítésére
„Tudni akarom, hogyan teremtette Isten a világot.” - kutató gyerekek módszertani segítése
„Néha összeszavakat a keverem” „I the words sometimes up mix” - angol nyelv tanítása általános iskolásoknak
4. Táncsics Mihály Közoktatási Intézmény és Tehetségközpont - Orosháza Székhelyintézmény – gimnázium
„Hagyomány + megújulás = Táncsics” c. projekt
Jó gyakorlataik:
A problémaalapú csoportmunka alkalmazása a környezeti nevelésben
Reál - nyelv - tudomány
5. Táncsics Mihály Közoktatási Intézmény és Tehetségközpont - Orosháza Székhelyintézmény – szakközépiskola
„Könnyen, jól SZAK(középiskola)SZERŰEN” c. projekt
Jó gyakorlataik:
Tervezzünk arculatot! (A képszerkesztés, grafika, szövegszerkesztés, vizuális kommunikáció és kultúra integrációja egy arculati kézikönyv elkészítése során.)
A NAGY VÁSÁR (Virtuális vállalkozások bemutatkozása, kiállítás és vásár formájában, egy igazi projekt tervezése, lebonyolítás, értékelése.)
6. Táncsics Mihály Közoktatási Intézmény és Tehetségközpont - Orosháza Székhelyintézmény – kollégium
„Korszerű módszerek - sikeres emberek” c. projekt
Jó gyakorlataik:
A szövegértési készség fejlesztése a kollégiumi nevelői munkában és a tanítási órákon
Esélynövelés és kollégiumba való beilleszkedés segítése
7. Táncsics Mihály Közoktatási Intézmény és Tehetségközpont - Orosháza Vörösmarty Mihály Tagintézmény - általános iskola
„Orosházi példa-kép(p)” c. projekt
Jó gyakorlataik:
IKT eszközök az általános iskolai tanításban
„Csodavilág” iskola-előkészítő és befogadó program
A TMKIT további jó gyakorlatai:
Projektmódszerek az IPR gyakorlatában
Több intézmény összevonásával létrejött általános iskola szervezési, szervezetfejlesztési gyakorlata együttnevelési és szakszolgálati feladatok önálló ellátására SNI támogatása
A pályázók által megcélzott mintaértékű szakmai szerepkör ellátásával az intézménytípusok különbözőségét kihasználva jó lehetőség nyílik arra, hogy a városban egymásra épülő referencia-intézményi struktúrát alakíthassanak ki a kedvezményezettek.
A projektek befejezése kapcsán az óvoda és az iskolák közös záró rendezvényen mutatatták be elvégzett tevékenységeiket.
Kapcsolódó galéria
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 04. 14:07, hétfő | Helyi
K&H: indul a „pénztanárok” versenye
a TikTokon csapnak össze egymással a pedagógusok
2024. Szeptember 25. 07:52, szerda | Helyi
NAV: szeptember 30-ig igényelhető vissza a külföldi áfa
2024. Szeptember 13. 06:00, péntek | Helyi
PM: az IMF is támogatja a magyar EU-elnökség célkitűzéseit
A Nemzetközi Valutaalap (International Monetary Fund, IMF) szerint a magyar gazdaság növekedése az uniós rangsor élmezőnyében lehet jövőre
2024. November 23. 08:25, szombat | Életmód
MME: a Magyarországon áttelelő fehér gólyák nem szorulnak emberi segítségre
A Magyarországon áttelelő fehér gólyák nem szorulnak emberi segítségre, etetésre, meleg helyen történő átteleltetésük felesleges - közölte a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME) pénteken az MTI-vel.