Városlista
2024. november 25, hétfő - Katalin

Hírek

2012. Június 23. 22:14, szombat | Helyi
Forrás: InfoOrosháza.hu Fotó: Eötvös József Katolikus Általános és Óvoda

Kiegyensúlyozott tanévet zárt az Eötvös József Katolikus Általános Iskola és Óvoda

Kiegyensúlyozott tanévet zárt az Eötvös József Katolikus Általános Iskola és Óvoda

Egy év telt azóta, hogy az iskola a Szeged-Csanád Egyház megyei Szent Gellért Katolikus Iskolai Főhatóság fenntartásába került. Orosháza Város Önkormányzata együttműködően támogatta az iskola törekvéseit.

„A nevelés csak annyiban éri el célját, amennyiben az élet céljainak megfelel” – Eötvös József gondolata jelöli ki az utat.

„Testi - lelki egészségben megőrizni, eredményesen nevelni, oktatni minden ránk bízott gyermeket” – az új tanév célja és feladata volt.

29 pedagógus, 7 óvodapedagógus, két hitoktató, 4 dajka és 12 technikai alkalmazott segíti az oktató-nevelő munkát.

A tanév során nyugodt, családias légkörben, gyermekorientált képzést folyt. Az első évfolyamon a diákok választhattak az etika és a római katolikus, evangélikus, református felekezeti hitoktatás között. Felsőbb évfolyamokon tanév közben saját döntésük alapján egyre többen kapcsolódtak be a hitoktatásba.

A vezető és a fenntartó váltás okozta nyugtalanság a múlté. Nyugodttá vált a légkör, világossá a célok és feladatok. A katolikus iskola ugyanazzal a tantestülettel, legalább ugyanazon a színvonalon látja el a feladatokat. Megtartották hagyományaikat. A sportiskola sportolói dobogós helyezésekre lehetnek büszkék megyei, országos bajnokságokon. Folytatódott az emelt szintű matematika - informatikaképzés. Eredményeként sikeres számítógép kezelői (ECDL) jogosítványt szereznek a jól felkészült diákok. Kiemelt hangsúlyt fektettek az osztályfőnöki, nevelői munkára, próbálták minél emberközpontúbbá tenni az iskolát.

A sportcsarnoknak önálló vezetője lett, aki fontos feladatának tekinti a helyi sportegyesületekkel való közös gondolkodást.

A következő tanévben a testnevelés-sport és a természettudományos oktatás fontossága mellett kiemelt területté válik a német nyelv tanítása. Ennek sikere érdekében az iskola vezetése felvette a kapcsolatot a városi német nemzetiségi önkormányzattal. A Goethe Intézet közreműködésével intenzíven tanulható nyelvvé válik a német, mellyel a gyerekek már az óvodában megismerkedhetnek.

A Comenius projekt keretében az iskola nemzetközi kapcsolatokat is ápol. Májusban a finn, olasz és spanyol partnerintézmények képviselői öt napot töltöttek városunkban. Októberben a katolikus iskola négy nevelője Spanyolországba utazik, hogy megismerje a spanyol iskolarendszer működését. A program ablakot nyit a nevelőtestület és diákság számára a fejlett Európa iskolái felé.

A fenntartási időszakba lépő TÁMOP pályázatok célja a tanulói kompetenciák további fejlesztése, a korszerű pedagógiai kultúra és oktatástechnológia feltételrendszerének bővítése.

Az IPR-program a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók szociális körülményeinek, fejlődési-fejlesztési esélyeinek javulását, javítását szolgálja.
A TAO, ismertebb nevén Látványsport pályázat az utánpótlás nevelés feltételrendszerét biztosítja a versenyeztetések és a sportiskolai tanulók korrepetálásának támogatásával, sporteszközök vásárlásával.

Az iskola elindult a referencia intézménnyé válás útján. A sikeres pályázat jelentősége akkor látszik majd igazán, ha az országos hálózat kiépül, s valóban innovatív központként funkcionálhat.

Tanévzáró beszédében Bicsánszky József igazgató megköszönte az iskola támogatói közül négynek az önzetlen segítségét.

40 kitűnő tanuló kapta meg bizonyítványát a június 21-i tanévzárón. Az odafigyelésre és felelősségre épülő oktatás eredményt hozott, csökkent a bukások száma az előző évekhez képest. Két első osztályos szülői kérésre évet ismétel. Javító vizsgát kell tennie egy-egy tárgyból mindössze három tanulónak.

A tanévzáró ünnepségen az iskola legmagasabb elismerésében, tanári Eötvös-díjban Orbánné Kovács Ilona, tanulói Eötvös-díjban Ujj Gréta 8. a osztályos tanuló részesült.

Nevelőtestületi dicséretben 9 tanuló kiemelkedő sporteredményéért.

Az „ Év tanulója” elismerő címet Szakálas Katalin 6. a és Huszárik Dóra 8.b osztályos tanuló vehette át.

Az Eötvös Diák- és Pedagógus Sportegyesület „Jó tanuló, jó sportoló” díját Zalai Csanád
8. b osztályos tanuló kapta.

Ebben a tanévben alapított „Jó tanulmányi eredményt és kiváló sportteljesítményt elért végzős diák” kitüntető címet 3 nyolcadikos osztályos sportoló érdemelte ki.

Az iskolában működő alapítványok is elismerték a különböző tantárgyi területen legjobban teljesítő diákokat és nevelőket. Az Eötvös József Alapítvány a számítástechnikában, a Tehetséges Tanulókért Alapítvány a magyar nyelv-és irodalom területén, a Természet Búvárai Alapítvány a természetismereti tárgyak körében kiválókat.

Szűcs Ferenc által 2006-ban alapított „Örökös Vándorserleg az év legeredményesebb orosházi gyermek sportolójának” díjat Kenyeres Barbara 7. b osztályos tanuló kapta, aki kislabdahajításban érte el sikereit.

További 30 tanuló a sportiskola elismerő jutalmában, 44 diák az iskolai szülői munkaközösség ajándékát kapta.

Az eseményen készült képeket itt tekinthetik meg!

Kapcsolódó galéria

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 04. 14:07, hétfő | Helyi

K&H: indul a „pénztanárok” versenye

a TikTokon csapnak össze egymással a pedagógusok

2024. Szeptember 25. 07:52, szerda | Helyi

NAV: szeptember 30-ig igényelhető vissza a külföldi áfa

2024. Szeptember 13. 06:00, péntek | Helyi

PM: az IMF is támogatja a magyar EU-elnökség célkitűzéseit

A Nemzetközi Valutaalap (International Monetary Fund, IMF) szerint a magyar gazdaság növekedése az uniós rangsor élmezőnyében lehet jövőre