Hírek
2012. Augusztus 07. 08:22, kedd |
Helyi
Forrás: nol.hu
Szamárvezető autósoknak: körforgalom turbósítva
Ha valaki Orosházáról Szegedre szeretne eljutni, Hódmezővásárhelyen találkozhat az új turbókörforgalommal, mely az átlagosan napi 28-32 ezer járműnél nagyobb forgalmat torlódások nélkül elbírja.
Különös körök borzolják az autósok idegeit Győrben, Hódmezővásárhelyen és Érden. A forgalmas útkereszteződésekben nem a gabonatáblákat elvétő, rossz helyen leszálló földönkívüliek hagyták hátra nyomukat: a közútfejlesztők próbáltak ki egy új csomóponttípust.
A Hollandiában kifundált szokatlan közúti csomópont, a turbó körforgalom. Arra, hogy a sajátos kialakítású kereszteződés mivel érdemelte ki a nagy teljesítményt sugalló "előnevet", több válasz is van. A legkézenfekvőbb, hogy a forgalomtechnikai megoldás valóban nagy teljesítményű: átbocsájtó képessége mintegy kétszerese az egyszerű körforgalmakénak. Más magyarázatok szerint a csomópont különös alakú "középszigete" miatt kapta a turbó jelzőt. De vannak, akik úgy tartják, egyszerűen nem sikerült jobb magyar nevet találni a létesítménynek. Akármi is legyen az ok, ha az új körforgalom beválik, akár több száz épülhet hazánkban, ha nem, csak egy-két tucat.
Utóbbiakat a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. mindenesetre máris megépítené. Lapunk úgy tudja: az állami beruházó tizennyolc helyen létesítene turbó körforgalmat az országos közúthálózaton. A terv annyira komoly, hogy a meglévő három ilyen csomópont után hamarosan elkészül a negyedik. A 4-es főúton legalábbis Szolnoknál épül az új turbó, és lesz még ilyen Szeged és Algyő között a 47-esen, Miskolcnál a 26-oson és az 5-ös főúton is. A legjobban azonban Kecskemét térségét turbósítják: itt egyszerre tíz nagy teljesítményű körforgalom programjának beindítására készül a NIF.
A 300-400 millió forintért – a különszintű csomópontok árának harmadáért, negyedéért – kialakítható, újfajta kereszteződésekben a szakemberek azért látnak fantáziát, mert látszólag egyszerű megoldást kínálnak a nagy forgalmat bonyolító, irányonként kétsávos utak szintbeli keresztezésére. A Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit (KTI) Kft. szerint sokkal jobbat, mint a hagyományos lámpás kereszteződések, amelyek lassítják a közlekedőket, és alkalmanként hatalmas torlódásokat okoznak. És jobbat, mint az átlagosan napi 28-32 ezer járműnél nagyobb forgalom mellett túlterheltté váló egysávos körforgalmak. - írja a nol.hu, ahol további részleteket és videót is talál az újszerű csomópontról.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 04. 14:07, hétfő | Helyi
K&H: indul a „pénztanárok” versenye
a TikTokon csapnak össze egymással a pedagógusok
2024. Szeptember 25. 07:52, szerda | Helyi
NAV: szeptember 30-ig igényelhető vissza a külföldi áfa
2024. Szeptember 13. 06:00, péntek | Helyi
PM: az IMF is támogatja a magyar EU-elnökség célkitűzéseit
A Nemzetközi Valutaalap (International Monetary Fund, IMF) szerint a magyar gazdaság növekedése az uniós rangsor élmezőnyében lehet jövőre
2024. November 22. 09:59, péntek | PR
Többen látják az egyetlen járható útnak a lakásbérlést a fiatalok számára
még mindig sokan vannak azonban, akik szerint pénzkidobás ingatlant kivenni